Вiд Матвiя Chapter 13 - Українська Біблія. Переклад Огієнко 1962
- 1
- Того ж дня Ісус вийшов із дому, та й сів біля моря.
- 2
- І безліч народу зібралась до Нього, так що Він увійшов був до човна та й сів, а ввесь натовп стояв понад берегом.
- 3
- І багато навчав Він їх притчами, кажучи: Ось вийшов сіяч, щоб посіяти.
- 4
- І як сіяв він зерна, упали одні край дороги, і пташки налетіли, та їх повидзьобували.
- 5
- Другі ж упали на ?рунт кам'янистий, де не мали багато землі, і негайно посходили, бо земля неглибока була;
- 6
- а як сонце зійшло, то зів'яли, і коріння не мавши, посохли.
- 7
- А інші попадали в терен, і вигнався терен, і їх поглушив.
- 8
- Інші ж упали на добрую землю і зродили: одне в сто раз, друге в шістдесят, а те втридцятеро.
- 9
- Хто має вуха, щоб слухати, нехай слухає!
- 10
- І учні Його приступили й сказали до Нього: Чому притчами Ти промовляєш до них?
- 11
- А Він відповів і промовив: Тому, що вам дано пізнати таємниці Царства Небесного, їм же не дано.
- 12
- Бо хто має, то дасться йому та додасться, хто ж не має, забереться від нього й те, що він має.
- 13
- Я тому говорю до них притчами, що вони, дивлячися, не бачать, і слухаючи, не чують, і не розуміють.
- 14
- І над ними збувається пророцтво Ісаї, яке промовляє: Почуєте слухом, і не зрозумієте, дивитися будете оком, і не побачите...
- 15
- Затовстіло бо серце людей цих, тяжко чують вухами вони, і зажмурили очі свої, щоб коли не побачити очима й не почути вухами, і не зрозуміти їм серцем, і не навернутись, щоб Я їх уздоровив!
- 16
- Очі ж ваші блаженні, що бачать, і вуха ваші, що чують.
- 17
- Бо поправді кажу вам, що багато пророків і праведних бажали побачити, що бачите ви, та не бачили, і почути, що чуєте ви, і не чули.
- 18
- Послухайте ж притчу про сіяча.
- 19
- До кожного, хто слухає слово про Царство, але не розуміє, приходить лукавий, і краде посіяне в серці його; це те, що посіяне понад дорогою.
- 20
- А посіяне на кам'янистому ?рунті, це той, хто слухає слово, і з радістю зараз приймає його;
- 21
- але кореня в ньому нема, тому він непостійний; коли ж утиск або переслідування настають за слово, то він зараз спокушується.
- 22
- А між терен посіяне, це той, хто слухає слово, але клопоти віку цього та омана багатства заглушують слово, і воно зостається без плоду.
- 23
- А посіяне в добрій землі, це той, хто слухає слово й його розуміє, і плід він приносить, і дає один у сто раз, другий у шістдесят, а той утридцятеро.
- 24
- Іншу притчу подав Він їм, кажучи: Царство Небесне подібне до чоловіка, що посіяв був добре насіння на полі своїм.
- 25
- А коли люди спали, прийшов ворог його, і куколю між пшеницю насіяв, та й пішов.
- 26
- А як виросло збіжжя та кинуло колос, тоді показався і кукіль.
- 27
- І прийшли господареві раби, та й кажуть йому: Пане, чи ж не добре насіння ти сіяв на полі своїм? Звідки ж узявся кукіль?
- 28
- А він їм відказав: Чоловік супротивник накоїв оце. А раби відказали йому: Отож, чи не хочеш, щоб пішли ми і його повиполювали?
- 29
- Але він відказав: Ні, щоб, виполюючи той кукіль, ви не вирвали разом із ним і пшеницю.
- 30
- Залишіть, хай разом обоє ростуть аж до жнив; а в жнива накажу я женцям: Зберіть перше кукіль і його пов'яжіть у снопки, щоб їх попалити; пшеницю ж спровадьте до клуні моєї.
- 31
- Іншу притчу подав Він їм, кажучи: Царство Небесне подібне до зерна гірчичного, що взяв чоловік і посіяв на полі своїм.
- 32
- Воно найдрібніше з увсього насіння, але, коли виросте, більше воно за зілля, і стає деревом, так що птаство небесне злітається, і кублиться в віттях його.
- 33
- Іншу притчу Він їм розповів: Царство Небесне подібне до розчини, що її бере жінка, і кладе на три мірі муки, аж поки все вкисне.
- 34
- Це все в притчах Ісус говорив до людей, і без притчі нічого Він їм не казав,
- 35
- щоб справдилось те, що сказав був пророк, промовляючи: Відкрию у притчах уста Свої, розповім таємниці від почину світу!
- 36
- Тоді відпустив Він народ і додому прийшов. І підійшли Його учні до Нього й сказали: Поясни нам притчу про кукіль польовий.
- 37
- А Він відповів і промовив до них: Хто добре насіння посіяв був, це Син Людський,
- 38
- а поле це світ, добре ж насіння це сини Царства, а кукіль сини лукавого;
- 39
- а ворог, що всіяв його це диявол, жнива кінець віку, а женці Анголи.
- 40
- І як збирають кукіль, і як палять в огні, так буде й наприкінці віку цього.
- 41
- Пошле Людський Син Своїх Анголів, і вони позбирають із Царства Його всі спокуси, і тих, хто чинить беззаконня,
- 42
- і їх повкидають до печі огненної, буде там плач і скрегіт зубів!
- 43
- Тоді праведники, немов сонце, засяють у Царстві свого Отця. Хто має вуха, нехай слухає!
- 44
- Царство Небесне подібне ще до захованого в полі скарбу, що людина, знайшовши, ховає його, і з радости з того йде, та й усе, що має, продає та купує те поле.
- 45
- Подібне ще Царство Небесне до того купця, що пошукує перел добрих,
- 46
- а як знайде одну дорогоцінну перлину, то йде, і все продає, що має, і купує її.
- 47
- Подібне ще Царство Небесне до невода, у море закиненого, що зібрав він усячину.
- 48
- Коли він наповниться, тягнуть на берег його, і, сівши, вибирають до посуду добре, непотріб же геть викидають.
- 49
- Так буде й наприкінці віку: Анголи повиходять, і вилучать злих з-поміж праведних,
- 50
- і їх повкидають до печі огненної, буде там плач і скрегіт зубів!
- 51
- Чи ви зрозуміли це все? Так! відказали Йому.
- 52
- І Він їм сказав: Тому кожен книжник, що навчений про Царство Небесне, подібний до того господаря, що з скарбниці своєї виносить нове та старе.
- 53
- І сталось, як скінчив Ісус притчі оці, Він звідти пішов.
- 54
- І прийшов Він до Своєї батьківщини, і навчав їх у їхній синагозі, так що стали вони дивуватися й питати: Звідки в Нього ця мудрість та сили чудодійні?
- 55
- Чи ж Він не син теслі? Чи ж мати Його не Марією зветься, а брати Його Яків, і Йосип, і Симон та Юда?
- 56
- І чи ж сестри Його не всі з нами? Звідки ж Йому все оте?
- 57
- І вони спокушалися Ним. А Ісус їм сказав: Пророка нема без пошани, хіба тільки в вітчизні своїй та в домі своїм!
- 58
- І Він не вчинив тут чуд багатьох через їхню невіру.
Наш Господь завжди дає вихід навіть там, де його, здавалося б, немає