Вiд Матвiя Chapter 18 - Українська Біблія. Переклад Огієнко 1962
- 1
- Підійшли до Ісуса тоді Його учні, питаючи: Хто найбільший у Царстві Небеснім?
- 2
- Він же дитину покликав, і поставив її серед них,
- 3
- та й сказав: Поправді кажу вам: коли не навернетесь, і не станете, як ті діти, не ввійдете в Царство Небесне!
- 4
- Отже, хто впокориться, як дитина оця, той найбільший у Царстві Небеснім.
- 5
- І хто прийме таку дитину одну в Моє Ймення, той приймає Мене.
- 6
- Хто ж спокусить одне з цих малих, що вірують в Мене, то краще б такому було, коли б жорно млинове на шию йому почепити, і його потопити в морській глибині...
- 7
- Від спокус горе світові, бо мусять спокуси прийти; надто горе людині, що від неї приходить спокуса!
- 8
- Коли тільки рука твоя, чи нога твоя спокушає тебе, відітни її й кинь від себе: краще тобі увійти в життя одноруким або одноногим, ніж з обома руками чи з обома ногами бути вкиненому в огонь вічний.
- 9
- І коли твоє око тебе спокушає його вибери й кинь від себе: краще тобі однооким ввійти в життя, ніж з обома очима бути вкиненому до геєнни огненної.
- 10
- Стережіться, щоб ви не погордували ані одним із малих цих; кажу бо Я вам, що їхні Анголи повсякчасно бачать у небі обличчя Мого Отця, що на небі.
- 11
- Син бо Людський прийшов, щоб спасти загинуле.
- 12
- Як вам здається: коли має який чоловік сто овець, а одна з них заблудить, то чи він не покине дев'ятдесятьох і дев'ятьох у горах, і не піде шукати заблудлої?
- 13
- І коли пощастить відшукати її, поправді кажу вам, що радіє за неї він більше, аніж за дев'ятдесятьох і дев'ятьох незаблудлих.
- 14
- Так волі нема Отця вашого, що на небі, щоб загинув один із цих малих.
- 15
- А коли прогрішиться твій брат проти тебе, іди й йому викажи поміж тобою та ним самим; як тебе він послухає, ти придбав свого брата.
- 16
- А коли не послухає він, то візьми з собою ще одного чи двох, щоб справа всіляка ствердилась устами двох чи трьох свідків.
- 17
- А коли не послухає їх, скажи Церкві; коли ж не послухає й Церкви, хай буде тобі, як поганин і митник!
- 18
- Поправді кажу вам: Що тільки зв'яжете на землі, зв'язане буде на небі, і що тільки розв'яжете на землі, розв'язане буде на небі.
- 19
- Ще поправді кажу вам, що коли б двоє з вас на землі погодились про всяку річ, то коли вони будуть просити за неї, станеться їм від Мого Отця, що на небі!
- 20
- Бо де двоє чи троє в Ім'я Моє зібрані, там Я серед них.
- 21
- Петро приступив тоді та запитався Його: Господи, скільки разів брат мій може згрішити проти мене, а я маю прощати йому? Чи до семи раз?
- 22
- Ісус промовляє до нього: Не кажу тобі до семи раз, але аж до семидесяти раз по семи!
- 23
- Тим то Царство Небесне подібне одному цареві, що захотів обрахунок зробити з своїми рабами.
- 24
- Коли ж він почав обраховувати, то йому привели одного, що винен був десять тисяч талантів.
- 25
- А що він не мав із чого віддати, наказав пан продати його, і його дружину та діти, і все, що він мав, і заплатити.
- 26
- Тоді раб той упав до ніг, і вклонявся йому та благав: Потерпи мені, я віддам тобі все!
- 27
- І змилосердився пан над рабом тим, і звільнив його, і простив йому борг.
- 28
- А як вийшов той раб, то спіткав він одного з своїх співтоваришів, що був винен йому сто динаріїв. І, схопивши його, він душив та казав: Віддай, що ти винен!
- 29
- А товариш його впав у ноги йому, і благав його, кажучи: Потерпи мені, і я віддам тобі!
- 30
- Та той не схотів, а пішов і всадив до в'язниці його, аж поки він боргу не верне.
- 31
- Як побачили ж товариші його те, що сталося, то засмутилися дуже, і прийшли й розповіли своєму панові все, що було.
- 32
- Тоді пан його кличе його, та й говорить до нього: Рабе лукавий, я простив був тобі ввесь той борг, бо просив ти мене.
- 33
- Чи й тобі не належало змилуватись над своїм співтоваришем, як і я над тобою був змилувався?
- 34
- І прогнівався пан його, і катам його видав, аж поки йому не віддасть всього боргу.
- 35
- Так само й Отець Мій Небесний учинить із вами, коли кожен із вас не простить своєму братові з серця свого їхніх прогріхів.
Наш Господь завжди дає вихід навіть там, де його, здавалося б, немає